träningen ..

Hej bloggen! Kan väl berätta hur allt ligger til nu då..

Jag gick och mötte Ida runt kvart över sju. Så tog vi sällskap till fotbollsträningen. Vi gick där och pratade om laget och allt var precis som vanligt. Vi var berädda på ett fyspass. När vi kommer dit står vi alla och väntar på Frida's mamma som kommer och öppnar. Medans har typ alla snöbollskrig mot Daniel och Anik. Jättekul var det.. Vi kommer in och byter om men ser att Anik och dom inte plockar fram en massa bankar, boxningssäck mm. Utan dom lägger fram två stora mattor mitt i salen. Vi får sätta oss där och så ska vi gå igenom lite saker. För det första att det kommer att komma en kvinna/man (minns inte) och kolla på våran match för att senare under året plocka ut spelare från typ hela stockholm till

stadslaget. Och vi var grymt peppade på det. Men sen kom vi till den tråkiga delen.. Kan väl börja med att berätta att Lasse, våran fd tränare som slutade vid års skiftet. Han fortsatte träna Bajen F 93/94 utvecklingslaget. Och vi letade ny tränare. Då kom Ewa, en tjej som tidigare spelat i stadslaget & i AIK allsvenskan. Hon var superbra och Anik (som tidigare bara var assisterande) blev tränare, och Daniel, Aniks kompis var assisterande. Men inte längre.. Utan det är så att både Ewa och Anik slutar.. Och Daniel slutar efter sommaren då han åker in på lumpen. Anledningen behöver inte tas upp här. Men jag säger bara en sak, fyfan! Vuxna på typ 35 bast och beter ni beter er som typ .. 10 åringar ? ;s fyfan säger jag bara .. Det blev jättejobbigt.. Det förtroendet vi hade/har för dom.. :(
Vi tränade även lite. Vi ''avslutade'' med 2mål som vi aldrig kör inomhus annars. Vi var sex stycken där bara... Lagen blev Jag, Ida, Frida , Hannah, Sanna, Lirre och Anik, Ewa, Danne. Vi spelade 5minutersmatcher / försten till ett mål och det förlorande laget fick vila. Det var super kul! Mycket skratt från alla håll.. Vi fick bullar.. Men nu.. Nu är det ledsamt och skit överallt. Vissa av er kanske tycker att detta är superlöjligt.. Men vi som håller på med fotboll och verkligen brinner för det och får chans att ha så bra tränare blir verkligen grymt ledsna när sånna här saker inträffar.. :/ Men nu tänker jag inte prata mer om det.. Nu vet ni vad det var iallafall..

Här kommer bilder på dom nya sakerna mamma köpte till mig idag! :



uppdate* - Det var inte Anik, Ewa eller Danne som uppfört sig dåligt.. missförstå inte texten! utan det är andra vuxna..

Ledsna pussar, Cornelia

Kommentarer
Postat av: Coneh's storasyster.

Nemen vad fan allt som var så bra i ert lag och nu detta.. :( du får ringa och berätta älsklingen min.



I love you.

2009-02-27 @ 09:09:49
Postat av: Ewa

Tack snälla Cornelia!! Jag blev tårögd när jag läste vad du skrivit. Lycka till och ge järnet även framöver. Vi ses!

2009-02-27 @ 11:22:28
Postat av: coneh

sv: Storasyster ; ja.. jag ringer senare idag.. tror jag.. Love u2



Ewa; Vi kommer sakna er.. :/ Tack, ja det ska jag göra! Vi ses..

2009-02-27 @ 12:58:30
URL: http://dreamgirls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den!)

Har du blogg? Isf vad heter den? ;

Vad vill du ha sagt? ;

Trackback
RSS 2.0