sjuk

Hallå! Förlåt.. Men jag kunde faktiskt inte skriva igår!

Igår : 
Efter skolan åkte jag hem till kallhäll och mötte Johanna. Och vi gick upp till centrum och stötte på Seydo och Robin. Så vi stod och pratade med dom en stund och sen ringde vi Johannas kompis Jesper. Vi skulle tydligen åka till Jakan och träffa honom och sedan ta bussen vidare mot Viksjö! I Viksjö skulle vi träffa ''Lillen'' Varför vi kallar honom lillen är för att han är 95;a men är typ 1,40 cm!! Haha, om ni tänker.. Jag som är 96;a är 1,73 cm! Lite roligt faktiskt. Men lillen vägrade komma från början så vi tre gick in på Ica och kollade på barnböcker (?) Men ända skälet till att vi var inne på ICA var för värmens skull. Hihi. Sen efter kanske 20 minuter så kommer han. Så då gick vi ut och typ snackade. Lillen var full med överskottsenergi alltså! Och en rolig liten människa :p Han fick Johanna att skratta 16 gånger tror jag det var (?) Men jag skrattade mest hela tiden *töntjagär* Runt fem i fem tog jag, johanna och Jesper bussen hemåt. Eller ah, till Jakobsberg. Och väl där sa vi hejdå till Jesper som bor där i jakan. Och vi tog bussen hem. Johanna klev av vid sig och jag fick sitta kvar i min ensamhet och kliva av på stationen där Pappa hämtade mig. Eftersom att vi skulle på födelsedagsmiddag hos farmor! Och fyfan vad kallt det var ute!

Till och med hemma hos Farmor frös jag.. Men till middag fick vi iallafall välja mellan Ris/potatis och Kassler i sås/Mango kyckling. Jag tog mangokyckling och det var supergott! :) Efter att vi hade ätit satte jag mig i deras fotölj och höll på att somna :$ Men blev väckt när det var dags för fika. Haha. Tårta och kakor. Mums* Runt halv nio åkte vi hem och  runt 9 låg jag i sängen redan. Pappa hade datorn så jag kunde inte skriva.

Jag somnade runt halv 11 och sov till 20 över 6 imorse. Men redan då hade jag en sprängande huvudvärk och frös som in i helv* Så jag ringde pappa och han förstod, med tanke på att jag frös redan igår hos Farmor. Så han lät mig vara hemma. Så jag gick och la mig igen och sov till tjugo över elva. Jätteskönt. Huvudvärken är inte lika farlig längre. Men ont har jag fortfarande.

Jag funderar på att hämta min väska med innehållet ....... SKOLBÖCKER! -.- Och plugga! För det blev inget plugg igår eftersom att Johanna drog med mig till Viksjö. Haha. Men ja, jag ska plugga idag. Men först, ;




Jag blev utmanad av Molle


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt, får du inte ge samma svar som han/hon har gjort. Du får inte heller skriva samma svar två gånger eller skriv ditt egna namn som svar. Lycka till!

1. Vad heter du? Cornelia
2. Ett ord på fyra bokstäver:
3. Flicknamn: Celia
4. Pojknamn: Carl
5. Yrke: -
6. Färg: Ceris rosa (stavas det med C?)
7. Klädesplagg: Cardigan
8. Mat: Citron marinerad kycklingfilé
9. Sak i badrummet: -
10. Plats/Stad: -
11. En orsak att vara sen: -
12. Något man skriker: CP!
13. Film: Curse Of The Zodiac (skräck)
14. Något man dricker: Citronvatten
15. Band: Children of Bodom
16. Djur: -
17. Gatunamn: -
18. Bil: Cadillac
19. Sång: Cowboysången (DEN FINNS FAKTISKT!?)

Jag utmanar: Hannah Therese Alexandra Celia och Emma

Kom inte på så många :$

/ coneh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den!)

Har du blogg? Isf vad heter den? ;

Vad vill du ha sagt? ;

Trackback
RSS 2.0