Saltade jordnötter

Hej bloggen!
Jag kände mig verkligen skyldig att blogga.. Har inte varit så duktig med det.. Kan väl dra lite om min sämsta dag.
Jag vaknade som vanligt av väckarklockan, 06;20. Trött som en zombie gick jag upp på toa. Möttes av mamma i hallen och berättade att jag hade grymt ont i halsen. Kändes som om jag svalt en pingisboll och att den sedan fastnat i halsen, fast på höger sida. Grymt obehagligt! Och jag som fick kanske ... 4-5 timmars sömn inatt var inte så glad. Varfös jag inte kunde sova förklarar jag med ordet Rädd. Så rädd som jag var igårkväll/natt har jag inte varit på länge. Dom flesta vet ju hur rädd man var för ''spökena under sängen'' när man var liten? Jag var räddare än så. Det låter larvigt. Men sant. Tur som det var inträffade ''det'' inte. Och jag ska göra allt för att det aldrig kommer att hända. Men strunt samma! Mamma tyckte att jag var blek i ansiktet och lät mig därför återvända till sängen. Jag somnade igen och vaknade upp några timmar senare, av att min nedrans mobil fick sms. Men det var bra. För jag fick det smset jag ville få. Det hade inte hänt. Tack! Jag låg kvar i sängen ett tag och bara fipplade med mobilen. Runt 11;00 gick jag upp och kokade mig en kopp citronthe. Drack det i hopp om att få bort mitt halsont. Vilket bara var att glömma. Jag åt även ett litet russinpaket till frukost. Hade ingen som helst lust för mat/riktig frukost. Jag satte mig för att kolla på tv. Sedan ringde mamma. Hon pratade med både mig och peter, (låtsaspappa). Och jag fick tjugo kronor av Peter till Halstabletter. Tack, det behövdes!

Efter en stund tevetittande slog jag på datorn. Där satt jag ett tag och runt ett tiden kom brorsan hem med en massa kompisar med sig. Tack för den hänsynen liksom! Menmen. Det var ju roliga kompisar han hade med sig iallafall! :) Jag la mig efter en stund i sängen och smsade. Runt halv fyra kokade jag lite kycklignudlar som fick bli min riktiga ''frukost''. Var inte speciellt gott.. Saknade matllust. Sedan återvände jag till datorn. *datanörd som man är* Någon timme senare kom mamsen hem. Då lagade hon middag. Pyttipanna. urk. Ingen matllust där heller. Men lite fick jag i mig! Sen dess har jag barar suttit här, och nördat. Just nu sitter jag och äter saltade jordnötter. Mums. Klockan nio kryper jag till sängs och kollar på Spårlöst.

   

                                                                                         Dagens outfit!



Detta var min utvärdering av förra veckan, fick två frågor av Carro som vi skulle besvara.



Mamma skulle skriva under i loggboken* Då såg hon även min utvärdering och skulle minnsann ändra lite där..

Loggboken = En slags kalendorbok skulle man vä kunna säga.. Där skriver man i vad man ska göra under varje dag, fyller i terminsmålen, vilka steg som ska redovisas, när dom ska redovisas mm. Kunskapsnördar fattar :']

Pussar! Cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den!)

Har du blogg? Isf vad heter den? ;

Vad vill du ha sagt? ;

Trackback
RSS 2.0